Thursday, February 4, 2010

Pertama Dan Selamanya....

Di Sini Ku Berdiri, Pertama Kali Di Dalam Alam Cyber Ini, Ingin Meluahkan Apa Yang Terkubur Di Dalam Diri Ini. Ku Melihat Dunia, Melihat Orang-orangnya, Penuh Dengan Keragaman, Penuh Dengan Kelainan, Aku Juga Tidak Kurangnya..... Aku Juga Seorang Insan Yang Mempunyai Ciri-Ciri Yang Unik, Sifat Yang Terhasil Setelah Sekian Lama Hidup Di Dunia Yang Penuh Dengan Ajarannya, Hari Demi Hari.... Inilah Aku, Seorang Manusia Yang Sedang Belajar, Ingin Mengenal Lebih Lanjut Mengenai Dunia Yang Penuh Pengalaman Ini.....

Ku Ingin Meluahkan, Pertama Dan Selamanya Terukir Di Dalam Hati Ini, Meluahkan Apa Yang Sudah Lama Terpendam Di Jiwa Ini..... Aku Sudah Puas, Jemu Terhadap Perlakuan Mereka, Tindakan Mereka Terhadapku.... Aku Sudah Tidak Tahan Dengan Layanan Dan Cemuhan Mereka.... Aku Tahu Aku Siapa, Tidak Layak Untuk Hadir Dalam Hidup Mereka, Tidak Sesuai Untuk Memasuki Apa Yang Mereka Gelar Sebagai Kumpulan Mereka.... Mungkin Aku Yang Terasa, Mungkin Aku Yang Sensitif Tetapi Itulah Hakikatnya, Itulah Realitinya.... Aku Melihat Pandangan Mereka, Pertama Kali Bersua....

Aku Tahu Fikiran Mereka "Kenapakah Lelaki Ini Hadir Di Sini?" "Bukankah Dia Lebih Elok Bersama Kumpulannya Sendiri?"..... Aku Tidak Menentang Mereka, Mencuba Untuk Memasuki Kumpulan Mereka, Tetapi Aku Gagal, Aku Tidak Berjaya...... Sudah Menjadi Takdir Untukku Hadir Di Hidup Kalian, Setiap Manusia Ada Peranan Di Dalam Hidup Masing-Masing.... Aku Malu Dengan Pernyataanku Ini, Tetapi Diriku Merasakan Tidak Patut Untuk Diri Ini Dibiarkan Di Tepi.......

Habis Madu Sepah Dibuang.... Mungkin Tidak Sesuai Bagi Diri Ini Mengungkapkannya Tetapi Inilah Perasaanku, Inilah Tanggapanku.... Setelah Tidak Diguna, Hanya Diletakkan Di Pinggiran, Menanti Saat Untuk Digunakan Kembali... Aku Sudah Lali... Tetapi Ku Juga Mengharapkan Lebih Dari Itu..... Mungkin Salahku Untuk Tidak Mencuba Mengenal, Atau Bagi Kalian, Terlalu Ingin Mengenal Diri Kalian.... Tetapi Apakan Daya, Itulah Aku.... Jika Aku Tidak Hadir Di Halaman Rumahmu, Maafkan Aku, Diriku Seperti Tidak Layak Untuk Hadir Bersama Sebumbung Denganmu....

Aku Takut, Takut Akan Perasaanmu... Aku Tahu Kamu Marah Padaku, Sudah Bebarapa Kali Aku Ingin Mencapai Hatimu, Namun Yang Keluar Hanyalah Keluhan.... Setelah Banyak Kali Kesilapan Yang Telah Ku Lakukan Padamu, Tidak Hairanlah Sepatah Kata Pun Tidak Diluahkan Padaku.... Aku Tidak Menyalahkanmu, Bahkan Tahu Diri Ini Yang Bersalah.... Kerana Itu, Aku Ingin Mengundur Diri Meminta Maaf Darimu... Tidak Mampu Untuk Diri Ini Menahan Kesunyian Tanpamu Di Sisi.... Aku Merindui Saat Gembira Yang Pernah Kita Hadapi Di Sunway Dahulu.... Aku Rindu Saat Mereka Mengatakan Kita Ibarat Abang Dan Adik.....

Aku Rindu......

No comments:

Post a Comment